HANDIGE INFORMATIE BIJ HET VERSTUREN VAN DIRECT MAIL

Als je van plan bent om een mailing te gaan versturen vind je hier handig informatie over maten, gewichten en bezorgtijden. Tevens vind je hier de linkjes om de Port Betaald logo's van PostNL te downloaden om te gebruiken in je opmaak.

Formaten en tarieven
PostNL hanteert verschillende productgroepen die gebaseerd zijn op formaten en gewichten. Samen bepalen ze het tarief wat gehandteerd wordt bij het verzenden van je mailing.

Een kort overzicht vind je in de tarievenwijzer die je kunt downloaden. Kijk voor de actuele informatie altijd op de site van PostNL. Gebruik daarvoor deze links:
Tarievenkaart PostNL: Download hem hier
Complete Tarievenboekje PostNL: Download hem hier

De tarieven calculator
Wil je snel een indicatie hebben van de verzendkosten van jouw mailing? Gebruik dan de tarieven calculator. Voer de specificaties van jouw mailing in en je ziet meteen het geldende standaard PostNL tarief. De Post tarieven calculator vind je hier.

Bij verzending op jouw debiteurennummer of dat van je klant kunnen er afwijkende prijzen van toepassing zijn i.v.m. contractafspraken met PostNL



 

Aangeboden diensten en bezorgtijden.

PostNL kent op dit moment nog twee diensten:

24 uurs
Bezorging op dinsdag t/m zaterdag

48/72 uurs
Bezorging op 2 aaneengesloten
dagen: di-wo, wo-do, do-vr, vr-za

 

Port Betaald logo's
Als je een mailing gaat opmaken kun je meteen het Port Betaald logo in je opmaak plaatsen. De meest recente PostNL Port Betaal logo's vind je onder deze link


Wie Betaald de rekening?
Bij het versturen van een mailing is het gebruikelijk dat we posten op het debiteurennummer van de opdrachtgever. Veel (grotere) klanten hebben hun eigen volume-afspraken met PostNL. Wanneer er een mailing op het debiteurennummer van Bizzprint moet worden gepost maak hiervoor dan vooraf afspraken. Er gelden mogelijk toeslagen en afspraken om de porti vooraf te storten.

Procedure om Bizzprint te machtigen in PostNL van (jouw) klant
Jij of jouw klant moet inloggen in zijn eigen PostNL account en ons toestemming geven partijenpost e.d. in te voeren.

Dit zijn de te volgen stappen voor de klant:

  • Inloggen op het eigen PostNL-account.
  • Rechtsboven zie je een geel blokje die je kan aanklikken – om bij “mijn account” te komen.
  • Als de vermelde gegevens kloppen, ga je naar het veld “Autorisaties”.
  • Dan naar “Klantnummer” en “Klantnummer autoriseren” – daar moeten ONS Bizzprint klantnummer worden toegevoegd (Vraag dit nummer bij ons op)
  • Dan de gegevens opslaan
     
  • Vervolgens de gegevens van ons (NAW) verder invullen en opslaan:
    Klomp-Bizzprint B.V.
    Uraniumweg 17
    3812 RJ Amersfoort
     
  • Daarna kun je (of jouw klant) aanvinken voor welke productgroepen Bizzprint hun klantnummer mag gebruiken om post aan te bieden. Kies daarna weer voor opslaan om de procedure af te ronden.
Afwijkende bezorgtijden rond de feestdagen.
Op de site van PostNL zie je voor alle diensten wat het afwijkende bezorgschema is tijdens de feestdagen.
Het is sowieso slim rekening te houden met grote drukte waardoor bezorging altijd 1 - 3 dagen langer kan duren.
Check het hier