DIRECT MAIL IN DE MEDIAMIX
 

Direct mail nog steeds belangrijk in de mediamix

In de steeds veranderende mix van kanalen die marketeers inzetten, is direct mail een constante factor. Dat bleek opnieuw uit de Grote Marketing Enquête van vakblad Adformatie.

“Direct mail wordt na e-mail en social media door de meeste marketingprofessionals gebruikt”, schrijft het vakblad. “Direct mail is daarmee een vaker gebruikt wapen dan bijvoorbeeld televisie.”

 

‘Verwachte groei van direct mail’

“De belangrijkste reden waarom direct mail het nog steeds goed doet, is dat deze manier van communiceren in het online tijdperk intiemer en tastbaarder is. Daardoor krijgt direct mail meer aandacht van de ontvanger. Maar liefst 51 procent van de Nederlanders zegt alles wat op de deurmat valt aandachtig te bekijken. Ter vergelijking: bij e-mails is dat slechts 21 procent. Volgens het onderzoek van Adformatie zegt acht procent van de marketeers dit jaar méér direct mail in te zetten.”

►Lees het artikel in de Adformatie

 

 

 

Terug naar het overzicht