DE IMPACT VAN DIRECT MAIL
In de huidige tijd zijn de online middelen natuurlijk niet meer weg te denken. Maar hoe zorg je nou dat je tussen al die e-mail en banners opvalt? Via de brievenbus natuurlijk! In jouw mediamix mag een direct mail niet ontbreken.
Direct mail heeft een positief effect
In het filmpje zie je wat feiten over een aantal belangrijke dingen*;
De ontvangers herinneren zich jouw boodschap
Papier is minder vluchtig dan een e-mailing of online banner. Een direct mail op papier kun je zien, voelen en ruiken. Informatie op papier leest makkelijker en wordt beter onthouden. Als je daarbij optelt dat we veel manieren hebben om jouw direct mail door z'n uitvoering extra opvallend te maken, dan weet je dat een direct mail onderdeel moet zijn van jouw mediamix.
Jouw direct mail wordt bekeken
Ga maar na... Hoeveel post gooi jij ongeopend weg? Niet veel toch?
Ok... En hoe vaak laat je een e-mailing ongelezen, of verwijder je de mail direct.
Vallen jou de online banners die je tegenkomt bij het surfen op het web nog op?
Dan is dat duidelijk... Hier heeft de direct mail per post dus (nog steeds, of opnieuw) een voorsprong.
Jouw direct mail lokt actie uit
Laten we hier maar gewoon eerlijk zijn. Het moet geen WC eend verhaal worden. Niks makkelijker dan een klik op een linkje in een e-mailing of het klikken op een banner op een webpagina. Daar heeft je Direct Mail per post dus op het vlak van gemak een kleine achterstand. Dit kun je echter voor een belangrijk deel wegnemen door het toepassen van QR-codes. met de QR-Code link je direct naar een webpagina en zo werkt dit bijna als een klik op een link in je e-maling. Tegenwoordig wordt het scannen van QR-codes steeds makkelijker. Zo kun je met je Iphone eenvoudigweg je camera openenen en de code scannen waarna je browser meteen de pagina opent.
Mensen hebben een positief gevoel bij de hoeveelheid Direct Mail die ze ontvangen
Hier heeft Direct Mail per post een voorsprong op e-mailingen, daar zijn we het denk ik wel over eens. Veel mensen zien door de hoeveelheid E-mailingen nauwelijks nog tijd om de boodschap te lezen. Een goede Direct Mail heeft in dat opzicht dus een voorsprong. Vaak zal jouw mailing worden gelezen en bij interesse even op het bureau blijven liggen of een actie uitlokken. Veel van de ontvangers zullen zich in ieder geval jouw bedrijf en boodschap kunnen herinneren.
Lees hier meer over hoe we jouw mailing verzorgen inclusief de handling
Naar onze blog
*Met dank aan onderzoeksresultaten Post.nl